fredag 28 juni 2019
söndag 14 januari 2018
Kök / badrum
Badrum
Prickarna: Dubbeluttag till höger
Det kommer hamna "i skåpet" så man kan ladda tandborstar mm
Horisontalt streck: Badrumsskåpet behöver ström
Vertikalt streck: Här skall avloppet/vattnet vara
Dosa/uttag för handukstorken
El för PAXfläkt
KÖKET
Horisontellt streck: Skåpet här behöver spänning för belysningen.
Vertikala prickar: eluttag
Horisontella prickar: eluttag
Horisontella prickar: eluttag för kyl/frys
På denna väggen är det ugn/micro längst till vänster
Belysning under överskåp hela vägen
Spisström där gammalt uttag är
Spisfläktström rakt över spisen se ritning
måndag 27 november 2017
3051 dagar
Va tiden går, 3051 dagar sen jag bloggade sist.
Men jag känner nu att det kan vara på sin plats igen.
Jaha, tog det så länge sen det hände nåt sist kan man undra?
Nä, definitivt inte, men saker har hänt som jag vill ha en tidslinje över.
Vad har hänt då?
Jo, vi har köpt hus igen, när denna bloggen startade så hade vi precis sålt vårt hus och flyttat till vår fantastiska bostadsrätt.
Ett ställe vi fullständigt älskar och kommer bli ofantligt svårt att lämna.
Dessutom va vi så galet färdiga med hus 2007 när vi sålde det.
Men saker ändrar sig och senaste året har vi börjat prata om hus igen på ett annat vis.
Det ena ledde till det andra och plötsligt en dag i slutet av september så va det bara där på Hemnet.
Vi fastnade direkt och efter lite hårt budande så blev det vårt.
Idag är det måndag 171127 och måndagen efter fredagen då vi fick nycklarna.
Känns helt surrealistiskt men nu är det är vårt på riktigt.
2x133m², övervåningen blir bostad och undervåningen blir garage, entré/tvättstuga samt en gillestuga som senare kommer begagnas som mancave.
Men jag känner nu att det kan vara på sin plats igen.
Jaha, tog det så länge sen det hände nåt sist kan man undra?
Nä, definitivt inte, men saker har hänt som jag vill ha en tidslinje över.
Vad har hänt då?
Jo, vi har köpt hus igen, när denna bloggen startade så hade vi precis sålt vårt hus och flyttat till vår fantastiska bostadsrätt.
Ett ställe vi fullständigt älskar och kommer bli ofantligt svårt att lämna.
Dessutom va vi så galet färdiga med hus 2007 när vi sålde det.
Men saker ändrar sig och senaste året har vi börjat prata om hus igen på ett annat vis.
Det ena ledde till det andra och plötsligt en dag i slutet av september så va det bara där på Hemnet.
Vi fastnade direkt och efter lite hårt budande så blev det vårt.
Idag är det måndag 171127 och måndagen efter fredagen då vi fick nycklarna.
Känns helt surrealistiskt men nu är det är vårt på riktigt.
2x133m², övervåningen blir bostad och undervåningen blir garage, entré/tvättstuga samt en gillestuga som senare kommer begagnas som mancave.
Vår nya oas som kommer ge oss både gråa hår och ofantlig glädje.
tisdag 21 juli 2009
Tisdag
Ja, livet har det senaste bestått av vakna vid 10-11, frukost, surfa, lunch, surfa, grilla middag, surfa å kolla TV samtidigt till 12.
I stora drag flyter dagarna på i detta tempot.
MEN idag kan det bli ändring på det för idag skall vi åka å handla.
Hoppla, det kan bli mycke spännande att berätta om i eftermiddag med andra ord.
Stay tuned for it..........
;o)
I stora drag flyter dagarna på i detta tempot.
MEN idag kan det bli ändring på det för idag skall vi åka å handla.
Hoppla, det kan bli mycke spännande att berätta om i eftermiddag med andra ord.
Stay tuned for it..........
;o)
torsdag 16 juli 2009
ÄNNU mindre........
Oj, oj, oj passiviteten finner nya nivåer.
Jag trodde jag gjorde lite i början av veckan, men nu börjar det bli löjligt.
Jag har varit inne heeela dagen, enbart grillningens 15min fick ut mig idag.
Tur man har internet.
Har lagt stora delar på denna tråden idag, 102 sidor tar ju en stund att plöja igenom.
*Hehe*
Jag har åkt på nån mysko grej i halsen.
Kan vara Lilleman som smittat mig med sin halsfluss, han har ätit penicillin för ända tills igår.
I vilket fall som helst så har jag ont i halsen, leder och feber(antar jag, har ingen termometer här.)
Skit samma, jag pumpar mig full med inflammationshämmande tabletter å dom verkar göra susen.
Nu e jag säkert på G snart igen.
*Hehe*
Kort på det lilla jag fick gjort ute idag kan jag ju bjuda på i alla fall.
Smarrig blandning som tanten svirrat ihop idag som jag fräste på grillen.
(Ser lite blekt ut, men jag lyckades bränna vid innan jag var klar, *Hehe*)
Jag trodde jag gjorde lite i början av veckan, men nu börjar det bli löjligt.
Jag har varit inne heeela dagen, enbart grillningens 15min fick ut mig idag.
Tur man har internet.
Har lagt stora delar på denna tråden idag, 102 sidor tar ju en stund att plöja igenom.
*Hehe*
Jag har åkt på nån mysko grej i halsen.
Kan vara Lilleman som smittat mig med sin halsfluss, han har ätit penicillin för ända tills igår.
I vilket fall som helst så har jag ont i halsen, leder och feber(antar jag, har ingen termometer här.)
Skit samma, jag pumpar mig full med inflammationshämmande tabletter å dom verkar göra susen.
Nu e jag säkert på G snart igen.
*Hehe*
Kort på det lilla jag fick gjort ute idag kan jag ju bjuda på i alla fall.
Smarrig blandning som tanten svirrat ihop idag som jag fräste på grillen.
(Ser lite blekt ut, men jag lyckades bränna vid innan jag var klar, *Hehe*)
tisdag 14 juli 2009
Is
måndag 13 juli 2009
Måndag
Måndag och den förstiga "riktiga" semesterdagen.
Total passivitet råder fortfarande här på landet.
Denna dagen har dock inte bara innehållit stillasittande,
även en promenad till Majvik blev av.
Ingen stress direkt men lite körigt blev det för att vi skulle hinna.
Ja menar, man pressar inte in en halvtimmes promenad bara sådär utan vidare när det är semester.
Några av dom tidningar som plöjts igenom i fällstolen idag.

Majvikspromenad.
Total passivitet råder fortfarande här på landet.
Denna dagen har dock inte bara innehållit stillasittande,
även en promenad till Majvik blev av.
Ingen stress direkt men lite körigt blev det för att vi skulle hinna.
Ja menar, man pressar inte in en halvtimmes promenad bara sådär utan vidare när det är semester.
Några av dom tidningar som plöjts igenom i fällstolen idag.
Majvikspromenad.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







