Denna veckan har varit hektisk kan ja lova.
Efter att ha haft 2,5 veckor med i princip ingenting att göra så har vi haft besök (olika) tre dagar i sträck.
Men det har varit mycket trevligt.
I morgon blir det en sväng till Ullared.
PS.
Jo det kommer bild på min ko !!
;o)
DS.
torsdag 31 juli 2008
måndag 28 juli 2008
Mycke gjort
Hoppla, idag fick jag gjort en hel del.
# Toan blev klar sånär på ett par kabelklammor
som skall handlas i morgon.
# Trappan förstärktes rejält
och jag fixade så att den inte slår så när man går på den.
# En ny förstärkningsbräda innanför dörren fixades
# Grillen gjordes rent.
(Rackarns va mycke gegg det sätter sig i där!)
I morgon blir det nog kort på min ko som jag köpte förra veckan.
Riiiiktigt frän är den kan ja lova.
:o)
# Toan blev klar sånär på ett par kabelklammor
som skall handlas i morgon.
# Trappan förstärktes rejält
och jag fixade så att den inte slår så när man går på den.
# En ny förstärkningsbräda innanför dörren fixades
# Grillen gjordes rent.
(Rackarns va mycke gegg det sätter sig i där!)
I morgon blir det nog kort på min ko som jag köpte förra veckan.
Riiiiktigt frän är den kan ja lova.
:o)
söndag 27 juli 2008
Mantorp & drickakladd
Så va jag och Fredrik hemma från en kanonhelg på Mantorp.
Rackarns mycket kul racing har det varit och även depån var ju en höjdare som alltid.
Men vi startade Dragracinghelgen med att kolla nere på "Bananpiren" i fredags.
(Jag har inga bilder tyvärr.)
Det har blivit riktigt bra där nu med ny asfalt å allt.
Det var lite strul med tidtagningen tyvärr, men det va sevärt ändå.
Runt 40 bilar va det som körde och en del va riiiktigt sevärda av en eller annan anledning.
_____________________________________________________
Dessutom har jag lärt mig att INTE lägga två Coca Cola Zero
i framrutan en hel dag i solen på sin parkerade bil.
Dom exploderar efter ett tag å sprutar dricka i HEEELA bilen.
Rackarns mycket kul racing har det varit och även depån var ju en höjdare som alltid.
(Jag har inga bilder tyvärr.)
Det har blivit riktigt bra där nu med ny asfalt å allt.
Det var lite strul med tidtagningen tyvärr, men det va sevärt ändå.
Runt 40 bilar va det som körde och en del va riiiktigt sevärda av en eller annan anledning.
_____________________________________________________
Dessutom har jag lärt mig att INTE lägga två Coca Cola Zero
i framrutan en hel dag i solen på sin parkerade bil.
Dom exploderar efter ett tag å sprutar dricka i HEEELA bilen.
torsdag 24 juli 2008
Ut med skiten....

Idag var det badrummets tur att få sig en omgång.
Trots djävulsk värme, usla verktyg, uppriktig ilska och kalla öl lyckades jag ändå få ut skiten.
En 3.20m "list" på 21x118mm inhandlades till svinpriset 112:- !!!!!!!!!!!!
Den skall i morgon kapas till, målas och monteras, men mer om det i morgon...............
(Vill man ha tag på en hyfsat snygg, rak och välhyvlad bräda så kallas det plötsligt för "list" och kostar MULTUM. Nästa gång köper jag en vanlig brädjävel, så det så.)
Kalas i stan
Då var det onsdag igen.
Vi åkte hem till stan lite tidigare för att grejja lite hemma.
Jag släppte av familjen hemma sen åkte jag ner till garaget en stund.
Där utfördes det stordåd som vanligt innan jag fräste hem och hämtade dom övriga.
Sen bar det av till 3års kalas, med smarriga hamburgare och smaskig tårta i maggen åkte vi vidare.
Jag åkte till lekkamraterna på klubben och resten åkte och våldgästade farmor under tiden.
På klubben blev det mycket ljug och många skratt som vanligt.
Men även detta hade ett slut vilket innebar en sen återresa till landet.
måndag 21 juli 2008
Åket
lördag 19 juli 2008
Bara lite....
Idag blir det en bildlös dag.
Aktiviteten har varit rätt låg här idag kan jag lova.
En lagad cykel, hamburgergrillning, 6 timmar på webben nonstop
å en dusch är vad jag åstakommit idag.
Men det är väl det som kallas semester antar jag.
Nåja, i månn får det bli ändring på det.
Aktiviteten har varit rätt låg här idag kan jag lova.
En lagad cykel, hamburgergrillning, 6 timmar på webben nonstop
å en dusch är vad jag åstakommit idag.
Men det är väl det som kallas semester antar jag.
Nåja, i månn får det bli ändring på det.
fredag 18 juli 2008
Crusing
Dagen började lite skakigt i väderavseende, men efter lunch så blev det riktigt bra faktiskt.Då var det dags för lite cykelmeckande, men mer om det och kanske nån bild på det senare.
Framåt kvällen var det dags för årets Crusing i Varberg och det vill man ju inte missa.
Myyyycket bilar var det och flertalet var dessutom riktigt sevärda(av en eller annan anledning).
Sen blev det en sväng på Hajen innan det bar av hemåt igen.
I morgon skall det meckas cykel om det är väder för det.
:o)
torsdag 17 juli 2008
Stöd & fika

Idag får jag blogga om en grej jag gjorde i början av veckan.
Ett stöd till den ena solväggen behövdes för att hålla den i schack när vindarna tar i.
Sagt och gjort, ett stöd snickrades till och både stadigt å stiligt blev det.
I morgon skall jag göra ett till till den andra väggen.
Dessutom hade vi lite goda vänner här idag som förgyllde vår annars rätt så händelselösa semesterdg.
Det var mycket trevligt att prata bort en stund över en kopp och en grön.
onsdag 16 juli 2008
Kvällsvy
tisdag 15 juli 2008
En tvätt och.........
måndag 14 juli 2008
Multimedia
Idén med våningssängar gav ju en helt ny möjlighet för datoranvändande.Sagt och gjort, en svajjig prototyp med alltför tunna snören monterades i överslafen.
Och efter en dags hårt slappandes kan jag konstatera att jag är på rätt spår och kan nu vara semesterfirare fullt ut
dvs. ligga ner i sängen och använda datorn.
Nu skall det bara inhandlas lämpliga tunna spännband för fast montering och vips så behöver man knappt resa sig alls under sin semester.
*Hehe*
söndag 13 juli 2008
Sängarna

Succé trots en fullständig ingenjörsmässig miss inledningsvis,
dvs vi glömde mäta om sängarna fick plats i rummet.
Då skred motvilligt operation 90 till 70 säng igång.
Efter att ha lagt två kvällar på att kapa 84 brädor
och borrat 136 hål med millimeterpassning så står dom där nu.
Och ack va stiligt det blev.
;o)
/ J
Pant
Hemgrillat
Det första...
Jaha, så sitter man här på landet å har skapat sig en blogg.
Nu får jag börja kämpa för att få nåt att fylla den med åxå.
:o)
/ J
Nu får jag börja kämpa för att få nåt att fylla den med åxå.
:o)
/ J
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





