onsdag 6 augusti 2008

Dagarna går

Hoppla vad dagarna flyger när man är ledig,
men nu har jag varit hemma i stan ett par dagar i alla fall.
Tänkte att en vecka av semestern kan kan man ju lägga i garaget i alla fall.
Och ett par dagar senare så va i alla fall Zündappen race ready.
Även bes har avklarats, men konstigt nog så hade inte mina framhjulslager bytt sig själva i vintras så det blev tvåa i år igen.
Nåja, nu är den ju bes. till "Grosse treffe" i alla fall.

torsdag 31 juli 2008

Mycke nu....

Denna veckan har varit hektisk kan ja lova.
Efter att ha haft 2,5 veckor med i princip ingenting att göra så har vi haft besök (olika) tre dagar i sträck.
Men det har varit mycket trevligt.
I morgon blir det en sväng till Ullared.



PS.
Jo det kommer bild på min ko !!
;o)
DS.

måndag 28 juli 2008

Mycke gjort

Hoppla, idag fick jag gjort en hel del.
# Toan blev klar sånär på ett par kabelklammor
som skall handlas i morgon.
# Trappan förstärktes rejält
och jag fixade så att den inte slår så när man går på den.
# En ny förstärkningsbräda innanför dörren fixades
# Grillen gjordes rent.
(Rackarns va mycke gegg det sätter sig i där!)

I morgon blir det nog kort på min ko som jag köpte förra veckan.
Riiiiktigt frän är den kan ja lova.
:o)

söndag 27 juli 2008

Mantorp & drickakladd

Så va jag och Fredrik hemma från en kanonhelg på Mantorp.
Rackarns mycket kul racing har det varit och även depån var ju en höjdare som alltid.

Men vi startade Dragracinghelgen med att kolla nere på "Bananpiren" i fredags.
(Jag har inga bilder tyvärr.)
Det har blivit riktigt bra där nu med ny asfalt å allt.
Det var lite strul med tidtagningen tyvärr, men det va sevärt ändå.
Runt 40 bilar va det som körde och en del va riiiktigt sevärda av en eller annan anledning.
_____________________________________________________

Dessutom har jag lärt mig att INTE lägga två Coca Cola Zero
i framrutan en hel dag i solen på sin parkerade bil.
Dom exploderar efter ett tag å sprutar dricka i HEEELA bilen.

torsdag 24 juli 2008

Ut med skiten....


Idag var det badrummets tur att få sig en omgång.
Trots djävulsk värme, usla verktyg, uppriktig ilska och kalla öl lyckades jag ändå få ut skiten.
En 3.20m "list" på 21x118mm inhandlades till svinpriset 112:- !!!!!!!!!!!!
Den skall i morgon kapas till, målas och monteras, men mer om det i morgon...............

(Vill man ha tag på en hyfsat snygg, rak och välhyvlad bräda så kallas det plötsligt för "list" och kostar MULTUM. Nästa gång köper jag en vanlig brädjävel, så det så.)

Kalas i stan


Då var det onsdag igen.
Vi åkte hem till stan lite tidigare för att grejja lite hemma.
Jag släppte av familjen hemma sen åkte jag ner till garaget en stund.
Där utfördes det stordåd som vanligt innan jag fräste hem och hämtade dom övriga.
Sen bar det av till 3års kalas, med smarriga hamburgare och smaskig tårta i maggen åkte vi vidare.
Jag åkte till lekkamraterna på klubben och resten åkte och våldgästade farmor under tiden.
På klubben blev det mycket ljug och många skratt som vanligt.
Men även detta hade ett slut vilket innebar en sen återresa till landet.

måndag 21 juli 2008

Åket

Oj, oj, oj nu börjar pappas brandgula campingcruizer bli klar.
Uppdaterad med containerfynd, Biltema och gamla delar så börjar den ta form.
Med nya wirar, eltejpslindat BMX styre & sadelstolpe så är den i alla fall fungerande och cruizevänlig.
Riktigt klar är den dock inte ännu.
*Hehe*